اظهارات سخنگوی دولت نشان میدهد اولا پرونده قیمت خودروهای مونتاژی هنوز بسته نشده و ثانیا از نظر دولتیها استقلال شورای رقابت (در سال جاری که به عنوان سال مهار تورم نامگذاری شده) مشروط است.
اغلب محصولات سایپا امروز اول مرداد در بازار آزاد بین پنج تا ۲۵ میلیون کمتر از دیروز فروخته میشوند و قیمت اغلب محصولات ایرانخودرو در اولین روز معاملاتی مرداد امسال بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریخته است
در حال حاضر یکی از مسائلی که از آن بهعنوان مانع جدی شتابگیری واردات خودرو به کشور یاد میشود، مساله تامین ارز است. طبق اعلام دولت و بنابر آنچه مصوب شده، سیاستگذار 2میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو به کشور در نظر گرفته و بنا بوده تا به امروز حداقل 200هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود.
پراید وانت در بازار آزاد ۲۶۵ میلیون فروخته میشود و قیمت ساینا دندهای که ارزانترین سواری صفرکیلومتر است، به ۳۳۰ میلیون رسیده و پژو پارس ساده، رانا پلاس و ۲۰۶ تیپ ۲ ارزانترین سواریهای ایرانخودرو هستند و در بازار آزاد کمتر از ۵۰۰ میلیون فروخته میشوند
تیبا صندوقدار در بازار آزاد ۳۴۰ میلیون فروخته میشود و خرید شاهین ۵۸۰ میلیون آب میخورد و تارا اتوماتیک در بازار آزاد ۸۱۵ میلیون فروخته میشود و قیمت نسخه دندهای آن به ۶۹۵ میلیون رسیده است
پس از گذشت دو ماه از نهایی شدن اولین مصوبه شورای رقابت در مورد قیمتگذاری خودروهای مونتاژی و حاشیههای پیرامون آن، در نهایت روز ۱۷ تیرماه در جلسه شورای رقابت، قیمتهای پایه جدید به صورت مصوب اعلام شد که در این گزارش تغییرات قیمتهای مصوب اول و قیمتهای جدید مورد بررسی قرار گرفت.
لطفالله سیاهکلی گفت: اگر تعرفه اصلاح نشود، فلسفه لایحه واردات خودروی دست دوم دولت زیر سوال میرود. اصل موضوع آن است که با ارزی که داریم نمیتوانیم خودروی زیادی وارد کنیم. با تعداد کم خودرو امکان تنظیم بازار وجود ندارد.
موزه خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با مجموعهای بینظیر از اتومبیلهای آنتیک، لوکس و تاریخی که متعلق به دوران پیش از انقلاب بودند، فعالیت خود را شروع کرد. مشکل اصلی این موزه ساختار سوله مانند آن بود که شرایط نگهداری مناسبی برای این خودروهای ارزشمند نداشت. باتوجهبه این شرایط، موزه پس از مدتی برای بازسازی بهصورت موقت تعطیل شد تا ...
در مورد اینکه چرا روند واردات خودرو به کشور همچنان کند پیش میرود و خودروی خارجی جدیدی تحویل مشتریان نشده است، سناریوهای مختلفی وجود دارد. در این بین، سهسناریو اصلی وجود دارد که عبارتند از: «مخالفت پنهان با واردات خودرو»، «چالش ارز» و «نقش مافیا در کندی واردات».
خرید ساینا دندهای ۳۱۵ میلیون هزینه دارد. قیمت شاهین به ۵۴۵ میلیون رسیده است و قیمت دنا پلاس در بازار آزاد به ۶۷۵ میلیون رسیده است. محصولی که در کارخانه حدود ۳۵۰ میلیون ارزش دارد
اواسط خردادماه ایرانخودرو در اطلاعیهای قیمت پژو ۲۰۷ (TU۳) را ۳۲۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد، اما نکته قابل توجه اینجا بود که قرار شد موتور پژو ۲۰۶ را که قبلاً در این شرکت تولید میشد و امروز با توقف تولید روبهرو شده است، برای کاهش قیمت تمامشده بهروی پژو ۲۰۷ نصب کند، اما اعلام قیمت جدید این خودرو نشان داد خبری از ارزانی ۲۰۷ آنهم با ...
اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی - طبق توافق پشت پرده وزارت صمت و خودروسازان خصوصی - احتمالا سبب بهکارگیری حربههایی از سوی مونتاژکاران خواهد شد. در این مورد دو احتمال وجود دارد: یکی دپوی عمدی خودروها، و دیگری نصب آپشنهایی روی محصولات در راستای توجیه افزایش قیمت.
قیمت شاهین در بازار آزاد به ۵۴۵ میلیون رسیده و خرید ارزانترین سواری صفرکیلومتر ۳۰۵ میلیون تمام میشود و محصولات ایرانخودرو امروز دوشنبه ۲۹ خرداد بدون تغییر قیمت پا به بازار گذاشتند
برخی از کارشناسان نیز معتقدند رکود موجود در بازارها به دلیل بلاتکلیفی قیمت ارز و سیاستهای آینده که با نااطمینانی در اقتصاد ایران همراه شده، شرایطی را به وجود آورده که بازار خودرو نخستین نشانهها را برای خروج از حالت «سرمایهای» بروز دهد.
عباس علی آبادی در گفتوگویی در مورد واردات خودرو، گفت: واردات یکی از ابزارهای مدیریت و کنترل بازار است؛ مجلس نقطه نظرات خود را در این حوزه ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبهای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.